156CM Slicica naslovne pored logoa

lamex baner

Moderne nadogradnje

U kom trenutku savremena proširenja istorijskih i rezidencijalnih građevina nadmašuju i preplavljuju originalne zgrade, umjesto da ih dopunjuju i uvećavaju? Kontrastni arhitektonski stilovi mogu biti nezgodni prijedlozi, posebno u sprječavanju da dodatak izgleda zastareo ili da zasijenči zgrade. U nekim slučajevima ove moderne adaptacije uspješno čuvaju originale, donoseći nešto svježe i novo, dok druge padaju na lice. Pogledajte naše primjere, za koje smatramo da su uspješni primjeri arhitektonskih projekata kada su u pitanju savremena proširenja.

New Visitor Center of Cluny Museum / Bernard Desmoulin Architecte

Smješten u istorijskom centru Pariza, muzej Cluni je muzej srednjeg vijeka i termalnih kupatila i okuplja fragmente istorije arhitekture koja počinje u prvom vijeku nove ere. Poslednji komad dodan kompoziciji datira iz 21. vijeka.

MD 02

MD 04

Stari ulaz u muzej bio je neadekvatan za planirano restrukturiranje muzeografskih prostora i za pravilno prihvatanje svih posjetilaca. Stoga ovaj novi centar za posjetioce pruža usluge i komfor koji se prirodno očekuju od tako važnog Nacionalnog muzeja. Nježno se približavajući impresivnoj figuri rimske termike, nova zapremina oslanja se na istorijsku kompresiju. Djelujući kao katalizator, on obuhvata različite prostorne i vremenske slojeve i generiše scenario koji Muzeju vraća prevalu na ulici. Svrha intervencije bila je da se lokalitetu obezbijedi dodatni sjaj sa najmanjim uticajem na postojeću strukturu. Poigravajući se dihotomijom između prisustva i odsustva novog fragmenta, on glatko stvara spoj između dolaznih i drevnih priča. Na ovoj značajnoj pozadini, projekat se pojavljuje kao „prsten na prstu“, najavljujući prolaznicima novu vitalnost i sprovodeći na sebi lijepu ideju rimske gradnje grada.

CU 01

Struktura se oslanja na nekoliko mikro gomila koje je odobrila arheologija. Prolazi kroz debljinu drevnog zida koji ocrtava zaštićeni arheološki rezervat od 250 kvadratnih metara. Dva dijela su postavljena u suprotnom položaju, neujednačena, kako bi se definisala savremena slika nove zgrade. Njegova naizgled isjeckana zapremina smanjuje uticaj iz perspektive bulevara. Omogućavajući uočavanje originalnih volumena, konstrukcija zadržava čitljivost i sukcesiju starih silueta. U potrazi za iluzornom bezvremenošću u svom saučesništvu sa postojećim, obloga je izrađena od livenih aluminijumskih modula neravnih dimenzija i reljefa, u kontrastu sa kamenim masama ostataka.


Dva dijela su postavljena u suprotnom položaju, neujednačena, kako bi se definisala savremena slika nove zgrade. Njegova naizgled isjeckana zapremina smanjuje uticaj iz perspektive bulevara. Omogućavajući uočavanje originalnih volumena, konstrukcija zadržava čitljivost i sukcesiju starih silueta.


MD 06

Tri fasade su ukrašene velikim ravnim površinama od metalne gipure, sa motivom pozajmljenim od klesane kamene čipke i vidljivim na bubnju unutrašnjeg stepeništa kapele gotičkog hotela, jedne od amblematičnih prostorija muzeja. Ovaj uzorak tetovira neke listove od livenog gvožđa i štiti nekoliko otvora difuzijom filtriranog grafičkog svjetla. Da bi se situacija smirila, ponderisanje je nametnuto arhitekturom kontinuiteta koja, uz materijalnost koverte, izbjegava bilo kakvu mimikriju sa svojim bliskim okruženjem. Ideja o reverzibilnosti prisutna je u ovoj oblozi od livenih gvozdenih ploča sa preciznim uzorcima u njihovom dizajnu i jedinstvenim i opasnim reljefima. Na fasadi njihova debljina i sklop čine tradicionalni konstruktivni princip.


The Oglesby Centre / Stephenson Studio

Oglesby Centar

Stephenson STUDIO pobijedio je na RIBA konkursu za dizajn centra Oglesbi u hali St. Peter’s. U produžetku II stepena navedena je crkva Svetog Petra koja je obnovljena 2013. godine kako bi obezbijedila mjesto za probe, postavljena usred bogatog industrijskog nasleđa okruga Ancoats u Mančesteru. Kratki produžetak obuhvatao je sale za probe, performanse, obrazovanje i pomoćne prostore za orkestar i hor, upotpunjen prostorom kafića.

TheHalle0273 MKII

Foto: Daniel Hopkinson

Odgovor je stimulativna zgrada pod uticajem proporcija zlatnog pravougaonika, zamišljena kao klasično proporcionalna modernistička metafora postojeće navedene zgrade. Oblik produžetka je „isiječen i isklesan“ od čvrstog dijela, maksimizira dnevnu svjetlost u zgradu i stvara vizuelne veze sa javnim trgom.


Moderna metafora
Odgovor je stimulativna zgrada pod uticajem proporcija zlatnog pravougaonika, zamišljena kao klasično proporcionalna modernistička metafora postojeće navedene zgrade. Oblik produžetka je „isiječen i isklesan“ od čvrstog dijela, maksimizira dnevnu svjetlost u zgradu i stvara vizuelne veze sa javnim trgom.


TheHalle1093 MKII

Smješteni na tri sprata, inkluzivno dizajnirani prostori za mješovitu upotrebu imaju koristi od jednakog pristupa postojećoj zgradi putem niza osjetljivih veza, od kojih jedan uključuje posebno naručenu pjesmu laureata pjesnika Simona Armitagea isiječenu u pocrnjeli čelik. Prostorije za probe su jedinstvene plutajuće prostorije „kutija u kutiji“, potpuno izolovane od primarnog strukturnog čeličnog okvira kako bi se spriječio prenos zvuka i obezbijedio najviši nivo akustičkih performansi. Glavni prostori za probu odlikuju se monolitnim difuznim gipsanim pločama visokog nivoa, finim hrastovim perajama na niskom nivou i podesivim akustičnim zavjesama. Tradicionalno nabavljen i izgrađen tokom 78 nedelja sa izazovnim budžetom od 4.700.000 funti, Oglesby Centar doprinosi bogatom zanatskom karakteru četvrti i samouvjereno ga čini vrhunskim centrom za regeneraciju susjedstva.

TheHalle0822


Enterijer
Glavni prostori za probu odlikuju se monolitnim difuznim gipsanim pločama visokog nivoa, finim hrastovim perajama na niskom nivou i podesivim akustičnim zavjesama


Reading Room / George King Architects

Soba za čitanje

Proširenje za jednu sobu zamišljeno je kao fleksibilan prostor koji će klijentu omogućiti da uživa u svom mirnom vrtu tokom cijele godine. Smješteno na strani Ulei Buri, gradine iz gvozdenog doba, ovo mjesto (takođe) spada u rezervat i područje izuzetne prirodne ljepote.

Reading Room 01

Ključna karakteristika ovog malog proširenja do vikendice iz 17. vijeka u Cotsvoldsu je njegov stakleni zid koji može u potpunosti nestati iza tri drvene police za knjige. Police za knjige takođe čine vertikalnu strukturu zgrade, podupirući konzolni zeleni krov. Ovaj dizajn omogućava da zidovi zgrade potpuno nestanu, stvarajući nadrealnu dnevnu sobu na otvorenom. Nepodržani krovni ugao omogućava da prostor procuri u baštu, koja je transformisana u niz uređenih terasa, dok police za knjige uokviruju pogled na dolinu i brda dalje.


Drvo unutrašnja i spoljašnja obloga
Stvaranje jake veze između starog i novog na ovoj osjetljivoj mrežnoj lokaciji bilo je ključni pokretač dizajna. Novi produžetak presvučen je ugljenisanim drvetom kako bi seuklopili saoriginalnim tamno obojenim prozorima, viktorijanska gvožđa i drvene grede vikendice, dok su enterijeri završeni laganom šperpločom od breze koja dopunjuje postojeće kamene zidove iz Cotsvolda.


Reading Room 02

Stvaranje jake veze između starog i novog na ovoj osjetljivoj mrežnoj lokaciji bilo je ključni pokretač dizajna. Novi produžetak presvučen je ugljenisanim drvetom kako bi se pomenuli originalni tamno obojeni prozori, viktorijanska gvožđa i drvene grede vikendice, dok su enterijeri završeni laganom šperpločom od breze koja dopunjuje postojeće kamene zidove iz Cotsvolda. Ovi zidovi su bili u lošem stanju, prethodno su ofarbani, pa su obnovljeni skidanjem boje, preusmjeravanjem i popravljanjem tamo gdje je bilo potrebno kako bi se izložio prelijepi kamen Cotsvold i dodala toplina i tekstura vikendici.

Reading Room 03

Reading Room 06


Dizajn namještaja
Projekat takođe uključuje dizajn kompleta namještaja po mjeri formiranog od šperploče koji odgovara enterijeru. Modularni dizajn dodaje fleksibilnost prostora omogućavajući klijentu da rekonfiguriše raspored i premješta namještaj unutra ili spolja, u zavisnosti od vremena.


 

Projekat takođe uključuje dizajn kompleta namještaja po mjeri formiranog od šperploče koji odgovara enterijeru. Modularni dizajn dodaje fleksibilnost prostora omogućavajući klijentu da rekonfiguriše raspored i premješta namještaj unutra ili spolja, u zavisnosti od vremena.

Priredila: Sandra Vahtel
Foto: Michel Denance, Célia Uhalde

 LOGO WHITE

Časopis za Arhitekturu, građevinarstvo, enterijer. dizajn i ličnosti.

Kontakt


Tel: +382 (0) 20 665 155

Tel: +382 (0) 69 429 375

Tel: +382 (0) 67 210 904

E-mail: casopisprostor@gmail.com

Podgorica

 

Časopis Prostor u inboxu

PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

We do not spam!